Welkom bij Ooijs Moois

De gezelligste pluktuin van Gelderland

fruitpluktuin-Arnhem

Fruitpluktuin

Ontdek het lekkerste fruit in onze Fruittuin. De rijen met frambozen, bramen, witte-, rode-, zwarte- en kruisbessen staan klaar om geplukt te worden.

zelf-bloemen-plukken

Bloemenpluktuin

Kleurrijke mooie bos zelfgeplukte bloemen om mee naar huis te nemen. Let op! Onder constructie.

Praktische info

Praktische info

De entree en het parkeren zijn gratis. De gehele tuin is vriendelijk ingericht voor jong & oud en er is een mogelijkheid om te pinnen.

Seizoen 2026

Op 3 juni 2026 staat Team Ooijs Moois weer elke woensdagmiddag, vrijdag en zaterdag voor je klaar. Pluk frambozen, bramen, blauwe-, kruis-, rode, witte-, en zwarte bessen of een mooie boeket uit onze vernieuwde bloemenpluktuin.

Op social media delen wij de meest actuele informatie, of scrol even door op de homepage om de berichten te lezen (facebook, instagram )

Woensdag 13:00u – 18:00u
Vrijdag 10:00u – 18:00u
Zaterdag 10:00u – 18:00u

Zelfpluktuin Ooijs Moois

De zelfpluktuin van de familie Arnts is de perfecte plek voor een uitje voor jong en oud. Alle leeftijden
kunnen hier zichzelf vermaken door eigen frambozen, bramen of bessen te plukken óf een mooi veldboeket samen te stellen. Samen de natuur (her)ontdekken, gezond snoepen en genieten van de rust en ruimte van de Ooijpolder, dat is wat Ooijs Moois biedt. Als zelfpluktuin werken wij natuurgetrouw en houden rekening met de natuur & omgeving. Daarnaast verkopen wij verschillende producten als sappen en jammen van eigen productie. Meer weten over het ontstaan van deze mooie locatie? Klik dan snel verder.

Barton ooijs mooijs

Samenwerkingen

Naast de zelfpluk werken enkele dagen in de week mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt van zorginstelling Pluryn (locatie Kemnade) op het bedrijf. De samenwerking tussen Ooijs Moois en Pluryn is een mooi beeld van participatie, met als doel dat de cliënten van Pluryn weer een plaats in de maatschappij krijgen.

Begin van de herfst is Zorgboerderij Buitenleven van Groesbeek naar de Ooij verhuist. In samenwerking met Ooijs Moois worden drie dagen per week ouderen opgevangen met een vorm van dementie of geheugenproblemen. Deze ouderen wonen nog thuis, maar kunnen op deze manier weer deelnemen aan de dingen in het dagelijks leven.

Daarnaast start Gelukkige Groentes in 2023 met hun tweede groente zelfpluktuin op het terrein van Ooijs Moois. Op deze manier komen twee verschillende zelfpluk concepten samen op één terrein.

Andere bedrijven en organisaties waarbij Ooijs Moois samenwerkt zijn de Beekse Ridder, Mooijsap.co, diverse horeca als De Tornsche Molen en Oortjeshekken, SPAR Looijschelder Ooij & Leuth.

Socials

2 weeks ago

Ooijs Moois
Yes! We zijn weer geopend 🎉 De eerste frambozen en (hybride)bramen hangen voor je klaar. Door het koude voorjaar komen we langzaam op gang. Om deze reden geldt op=op. Ook kan het zijn dat er een plekje op de frambozen zit, dit is verbranding door de hitte en zon van afgelopen tijd. Perfect voor in de jam, sap of toch om te smikkelen. Over 2 á 3 weken volgen de andere bessen. We houden je op de hoogte via onze socials.Geen zin om te plukken, wel om te genieten? Koop dan één van onze verwerkte producten als sap, jam of cider. Over 2 á 3 weken volgen de andere bessen. We houden je op de hoogte via onze socials.🌱Team Ooijs Moois staat voor je klaar op: Woensdag 13:00u-18:00uVrijdag 10:00u-18:00uZaterdag 10:00u-18:00u🌱#zelfpluktuin #ooijsmoois #Kleinfruit #fruit #pluktuin #duurzaam #oogst #nijmegen #ooijpolderbijnijmegen #Kleinfruit #greendestination #akkerbouw ... Bekijk meerZie minder
Bekijk op Facebook

3 weeks ago

Ooijs Moois
Woensdag 3 juni is het eindelijk zo ver, Ooijs Moois opent weer haar deuren voor jullie, de plukkers. We starten met frambozen en rollen dan langzaam in de bramen en bessen. Ook bloeien er een aantal bloemen. De pluk bakken hebben wij, nemen jullie goede zin mee? Tot snel, Team Ooijs Moois 🌱🐝Woensdag 13:00u-18:00uVrijdag 10:00u-18:00uZaterdag 10:00u-18:00u#ooijsmoois #ooijpolderbijnijmegen #zelfpluktuin #fruit #Kleinfruit #nijmegen #oogst #pluktuin #duurzaam ... Bekijk meerZie minder
Bekijk op Facebook

1 month ago

Ooijs Moois
Wij tellen af 🗓️ Vanaf 1 juni openen wij weer onze deuren. Kijkend naar deze foto’s snak je toch naar een volle bak zelf geplukte frambozen, bramen, blauwe-, kruis-, rode-, witte- & zwarte bessen!? ☀️🌱🫐#ooijsmoois #pluktuin #ooijpolderbijnijmegen #nijmegen #kleinfruit #fruit #Kleinfruit #zelfpluktuin #oogst ... Bekijk meerZie minder
Bekijk op Facebook

2 months ago

Ooijs Moois
Van lange sprieten naar snippers!Een paar weken terug heeft Loonbedrijf Scholten Ooij de Miscanthus, het olifantsgras, voor de eerste keer gehakseld. De eerste keer hakselen is nodig om alles op gelijke hoogte te krijgen. De snippers die overblijven zijn opgevangen of verwerkt in een baal. Vanaf volgend jaar wordt de miscanthus verwerkt in samenwerking met @dealin.green naar een volwaardig product in bijvoorbeeld biobased bouwmateriaal. #ooijsmoois #pluktuin #oogst #duurzaam #ooijpolderbijnijmegen #akkerbouw #teamworkmakesthedreamwork #miscanthus #co2reductie #olifantsgras #greendestination #energietransitie ... Bekijk meerZie minder
Bekijk op Facebook

2 months ago

Ooijs Moois
BAM - akker 🌱🐝🐦Een stapel met zaden van verschillende gewassen, een akker en een bedrijfs-natuurplan van het Collectief Rivierenland. Vorige week hebben wij onze Biodivers Akker Mozaïek- akker ingezaaid, ook wel BAM-akker genoemd. Hiermee creëren we het nuttige met het aangename: meer biodiversiteit creëren voor onder andere insecten en vogels & werkbare teelten. Een mix van luzerne/klaver, maar ook zomertarwe gecombineerd met meerjarige kruidenranden zijn de basis van dit concept. De zaaibedden zijn zo gezaaid dat de normale agrarische machines zonder aanpassingen kunnen werken. Een win-win dus!#ooijsmoois #ooijpolderbijnijmegen #pluktuin #oogst #duurzaam #kleinfruit #nijmegen #akkerbouw #bamakker #collectiefrivierenland ... Bekijk meerZie minder
Bekijk op Facebook

3 months ago

Ooijs Moois
Zzzzzzzoem!🐝🐝Ondanks het koudere, natte weer zoeken de bijen en hommels naar openstaande bloemen om te bestuiven.De bijen hebben de winter overleefd en de hommels zijn vorige week ‘met de post’ gekomen. Daarnaast vind je op ons terrein ook veel wilde bijen en hommels. Altijd een fijn gezicht om te zien hoe deze bijzondere beestjes ons weer een handje helpen om uiteindelijk weer frambozen, bramen en bessen te kunnen plukken. Laat de zon maar komen ☀️ 1 juni gaan wij weer open. #ooijsmoois #pluktuin #ooijpolderbijnijmegen #oogst #fruit #kleinfruit #duurzaam #zelfpluktuin #nijmegen #ooij ... Bekijk meerZie minder
Bekijk op Facebook
We zijn voor het eerst geweest en een beetje tegen gevallen.
De paden waren met veel kuilen en aantal keren struikelde en enkel bezeerd.
Erg benauwd binnen gedeelte.
Weinig fruit keuze
Om gezellig te maken, had misschien paar boxen met muziek aangezet.
P. M. profielfoto
P. M.
3 jaar geleden
Hele leuke ervaring!
Plukken en proeven tegelijk!
Medewerkers vriendelijk. Medewerker meegelopen om uitleg te geven.
Alpaca’s aanwezig op weide.
Genoeg fruit om te plukken.
Kluisjes aanwezig om spullen in op te kunnen bergen.
Super idyllisch plekje en een heel leuk uitje om met jonge kinderen te doen. Het werd een echte sport om de lekkerste frambozen te spotten. We hadden een heerlijke bak vol voor maar €4. Daarna konden de kinderen nog even lekker spelen en bij de alpaca's kijken en wij relaxed wat drinken aan een picknicktafel onder een appelboom. Genieten!
Johan Wolf D'. profielfoto
Johan Wolf D'.
4 jaar geleden
Aanrader.
Ton Hansen profielfoto
Ton Hansen
4 jaar geleden
Mooie locatie, vriendelijke mensen en heerlijk versfruit. Na afloop een lekker flesje fruitsap gedronken.
Luci Lamers profielfoto
Luci Lamers
4 jaar geleden
Heerlijk, zelf fruit plukken. Was leuk om te doen en erg lekker.
ruben arts profielfoto
ruben arts
7 jaar geleden
Beste dorp dat bestaat